نوشته شده در دیدگاه‌تان را بنویسید

کاربرد بتن خود متراکم

در مقاله زیر به بررسی بررسی موردی کاربرد بتن خود متراکم در پایه های تقاطع غیر همسطح شاهد- مشهد پرداخته اند. در زیر به قسمت های مهم این مقاله اشاره کرده ایم، اما برای مطالعه کامل متن می توانید مقاله را از انتهای صفحه دانلود کنید. این مقاله در انجمن بتن ایران در مشهد نگارش شده است و شما می توانید متن کامل آن را مطالعه کنید.

یکی از اهداف مهندسین در کشورهای مختلف، موارد این بوده است که بتنی تولید کنند تا رفتار شبیه مایع نیوتنی داشته باشد یعنی خود به خود متراکم و تراز شود و در عین حال با حفظ نسبت آب به سیمان پدیده هایی مانند آب انداختن، جدا شدگی، جمع شدگی و کاهش مقاومت اتفاق نیوفتد. بتن یکی از رایج ترین و ارزان ترین مصالح ساختمانی در جهان شناخته شده است. بتن خودتراکم که اولین بار در اواخر دهه 80 توسط Okamura ساخته شد، گام بلندی در استفاده از بتن با مشخصات رئولوژی و مکانیکی مناسب با شرایط خاص محسوب می گردد. این نوع بتن مشکلات اجرایی در موقعیت های با تراکم آرماتور بالا و همچین در مقاطعی که عمل ویبره با مشکلات زیادی همراه است را از بین برده و در فراگیرتر شدن استفاده از این مصالح در صنعت ساخت نقش عمده ای داشته است.

در این تحقیق سعی شده تا با بررسی و مقایسه داده های اساسی حاصل از نتایج آزمایشات و اجرایی کردن این داده ها ارتباط بین صنعت و تحقیقات نمایان گردد. از آنجا که پروژه پایه های تقاطع غیر همسطح شاهد یکی از پروژه های طراحی شده براساس بتن خودتراکم می باشد لذا مشخصات کلی این پروژه به اختصار در جدول زیر ذکر شده است.

این مقاله شامل 4 بند در مورد بررسی مصالح مصرفی و نمودارهای مربوط به آن، فاز آزمایشگاهی و نسبت مصالح، فاز اجرایی در شرایط واقعی پروژه و در نهایت نتایج به دست آمده از این آزمایشات است.

نتایج آزمایش در دو بند بتن تازه و بتن سخت شده آورده شده است. در مورد بتن تازه، جمع شدگی و جداشدگی این نوع بتن در فاز آزمایشگاهی و اجرایی به صورت چشمی کنترل شد و نتایج به طور دقیق در نمودارهای مقاله آورده شده است. در مورد بتن سخت نیزمیزان مقاومت به کیفیت خمیر سیمان بستگی دارد.

برای اطلاع از نمودارها و نتایج دقیق این تحقیق و بررسی مقاله را از اینجا دانلود کنید.

بیشتر بخوانید:
الیاف بتن فورتا چیست؟
بتن‌های بازیافتی
سنگدانه هوشمند در بتن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *